Dinitrol i Vellinge & Malmö

dinitrol vellinge malmö rostskyddsspecialisten

Auktoriserade för Dinitrol

Dinitrol är världsledande inom rostskydd. En komplett rostskyddsbehandling bör göras i ett tidigt stadium innan rosten hinner få fäste på fordonet. Är du osäker på när din bil fick rostskyddsbehandling kan vi hjälpa dig med en rostskyddskontroll. Med hjälp av en fiberoptikskamera kan vi se inuti balkar och andra skrymslen. På mindre än en halvtimme kan du få en roststatus på din bil.

EFTEC är den ledande partnern till bilindustrin över hela världen inom rostskyddsbehandling, limning och tätning och applikationsteknik. Samma produkter marknadsförs av DINOL® Gmbh under varumärket DINITROL® till bileftermarknaden och tillverkningsindustrin över hela världen.
DINITROL® produkterna är ISO och Qs certifierade samt enligt bilindustrins ISO/TS 19498 och uppfyller de Svenska SIS normerna.

Dinitrol® Centers rostskyddsbehandlingar använder samma rostskyddsvaxer och samma teknik som de flesta av Europas bilindustrier. Den avgörande faktorn i DINITROL® rostskyddsbehandlingar är att exakta behandlingsscheman görs för varje individuell bilmodell. Det säkerställer att bilen rostskyddsbehandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.
Vi är med från början. Det är vi ensamma om.
85% av alla fabriksnya bilar innehåller produkter som marknadsförs under varumärket DINITROL® på bileftermarknaden.

Samarbetet mellan biltillverkarna och EFTEC/DINITROL® startar på
ritbordet och fortsätter tills bilarna rullar ut från bandet.

EFTEC samarbetar sedan länge med de stora biltillverkarna om hur rostskyddet ska utformas på bilarna. Samarbetet börjar i många fall redan på skisstadiet av en ny bilmodell då nya produkter och utrustning testas.

Läs mer om Dinitrol HÄR →

dinitrol-3

DINITROL Tuff-Kote Dinol

Marknadens ledande och mest omfattande rostskyddsbehandling.

Läs mer

Marknadens ledande och mest omfattande rostskyddsbehandling.

Hela 70 olika punkter behandlas efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Det säkerställer att varje bil behandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.
Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram.
Kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling rekommenderas inom 24-36 månader
DINITROL® Tuff-Kote Dinol rostskyddsbehandling kostar från 5.330 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • Motorhuv, motorrum och batterihylla rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Dörrar, stolpar och skärmar rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt. Skärmar och hjulhus rostskyddsbehandlas även med en tjock rostskyddsprodukt.
  • Bagagelucka, bagageutrymme rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Underredsbalkar, tröskellådor och hjulupphängning rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Slutligen rostskyddsbehandlas underredet med ett tjockt rostskyddande slitskydd, som skyddar den tunna hålrumsprodukten och som samtidigt är ljuddämpande.
dinitrol-4

DINITROL ML

De mest utsatta delarna på bilen rostskyddas.

Läs mer

De mest utsatta delarna på bilen rostskyddsbehandlas.

DINITROL® ML omfattar nederdelen av dörrar, stolpar och bagagelucka, tröskellådor, balkar, bottenplatta, hjulhus samt yttre förstärkning på huv efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Det säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.
Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram.
Kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling rekommenderas inom 24-36 månader
DINITROL® ML rostskyddsbehandling kostar från 4.350 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • Motorhuv, motorrum och batterihylla rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Skärmar, nederdelen av dörrar och stolpar rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Bagagelucka, bagageutrymme rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Underredsbalkar, tröskellådor och hjulupphängning rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
  • Slutligen rostskyddsbehandlas underredet med ett tjockt rostskyddande slitskydd, som skyddar den tunna hålrumsprodukten. Även ytorna i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar behandlas med slitskydd.

Storsäljande Volkswagen, Volvo och Toyota rostar mer än för bara några år sedan.

Swerea KIMABs* rapport, beställd av bilindustrin och sekretessbelagd, sågar bilindustrins återkommande försäkringar om att rostskyddet har förbättrats. Tvärtom, rostskyddet har försämrats generellt på bilar som bara är fyra till sju år gamla.

Tröskellådorna, viktig del i den bärande konstruktionen, visar den största försämringen med 45% rostangrepp.

Rostangreppen i tröskellådorna på alla undersökta bilarna har ökat till 45% i senaste rapporten gällande årsmodellerna 2006-2007 jämfört med 21% 2002-2003 och 15% 2004-2005. Utvecklingen för motorhuvens skarvar har också varit till det sämre.
Enda ljuspunkten är att rostskyddet har blivit bättre för dörrar, bakluckor och skärmkanter bak. Något som dock inte påverkar trafiksäkerheten.

dinitrol-2
dinitrol-5

Rostskyddstest

Som enda svenska tidning testar Vi Bilägare rostskyddet på nya bilar. Den farliga rosten kommer inifrån och syns inte förrän det är alldeles för sent. Vi Bilägares tester pekar på bristerna i tid. TESTA ROSTSKYDDET HÄR.

Vi Bilägare betygsätter rostskyddet på din bil. ROSTBETYG.

Behandlingar

icon-1

Rostskydd

icon-2

Underredsbehandlingar

icon-3

Rostskyddsinspektion med fiberoptik

icon-4

Tuff-kote Dinol-behandling

Har du frågor om rostskydd?

– tveka inte att kontakta oss, vi svarar gärna på dina frågor